oh oh wat gaat het snel

17 april 2017 - Barcelona, Spanje

Tis nu 17 -4 en wat gaat het snel zitten alweer in Barcelona. Nou nog even een terugblik.

6-4 vertrokken uit Sesimbra en niet naar Lissabon gegaan wat eigenlijk de bedoeling was maar door gereden naar Odinhas  staan op cp met wasmachine en zwembad dus Janny alles maar weer eens gewassen lekker fris weer. 's middags met de vespa op pad geweest naar Sintra heel leuk stadje daarna via de kust weer terug.

7-4 Nu naar Nazare moet hele mooie badplaats zijn met hoge golven om te surfen.

Nou dat viel tegen geen golven en dorpje viel ook tegen, dus weer vertrokken richting Sao Marthino de Porto en natuurlijk niet via de normale weg maar de kustweg gevolgd tot we een berg op moesten die zo steil was dat we weer terug wouden gaan maar toen Janny ging kijken om het verkeer tegen te houden kwam er een Portugees aan en die zei dat het makkelijk ging nou we hebben het gehaald maar was erg steil. Aangekomen in Marthino werden we prettig verrast door het leuke dorpje aan een hele mooie baai. 2 nachten blijven staan. Zaterdag middag nog verrast door mist die plots opkwam vanaf de oceaan.

9-4 Vertrokken naar Fatima een bedevaartsoord. Toen we aankwamen was er een dienst aan de gang was erg mooi . Geslapen in Abrantes.

10-4 Richting Castello de vide gestaan aan een mooi meer heerlijk gewandeld prachtige omgeving.

11-4 Via mooie route aangekomen in Castello Mendo heel oud dorp waar de schapen en varkens gewoon los lopen prachtig uitzicht en bij oud vrouwtje nog wat wijn en jam gekocht.

12-4 Helaas hier eindigt ons Portugal avontuur gaan Spanje weer in staan in Salamanca mooie stad met als extraatje 's avonds i.v.m. Samana Santa een mooie processie mee gemaakt over de weder opstanding van jezus.

13-4 Naar Hontoria del pinar onder aan de bergen waar je mooi kunt wandelen (niet gedaan) de volgende ochtend vroeg vertrokken hele slechte nacht gehad leek wel of we naast het honden hotel van martin gaus lage zoveel geblaf.

14-4 Staan in Cabrejas del pinar aan een prachtig mooi meer met veel spaanse campers

15-4 Eigenlijk is er niet veel te zien in deze omgeving geslapen in Agreda .

16-4 De camper maar eens gekuist van binnen was fris vanmorgen geslapen in Cervera.

17-4 Richting Barcelona eerst nog even gestopt in Colonia Guell een klein dorpje waar gaudi zijn eerste kerk gebouwd heeft . Hierna vertrokken naar een camping bij Barcelona gaan morgen nog even naar de stad en moeten woensdag om 11 uur met de boot mee richting Genua. Het was een zeer mooie ervaring veel mensen ontmoet en hele mooie dingen gezien. Als alles mee zit gaan we volgend jaar weer.

(maar dan langer)

Groetjes Han & Bud  en Kyla

1. Hans en ria:
    18 april 2017
    Geniet nog even van de laatste km naar Nederland mensen.
    Zoek maar vast een jas en muts op hoor. En weet je al waar je verder gaat recreeren als je in de buurt bent ??.
  2. Rinaldi:
    18 april 2017
    Zoals het er nu uitziet eindigen we in tuil op de camping gr.ons